Efter att ha gått Konsthögskolan och en masterutbildning i Madrid med inriktning på måleri och varit bosatt där i 27 år bor och verkar jag nu på Österlen.
Min väg mot mer tredimensionella verk började med väggskulpturer i laserskuren Corten med motiv från växt och djurvärlden.
Nu arbetar jag med mindre unika figurativa bronsskulpturer av framför allt kvinnor och barn. Jag blandar även trä, keramik och brons.
Figurerna hoppas jag förmedlar känslor som lugn, harmoni, lekfullhet eller eftertanke till betraktaren.
Jag är medlem i Östra Skånes Konstnärsgrupp-ÖSKG och har tidigare varit medlem i Konst Runt Siljan och Norra Ölands Konstnärsgille.